21 statistici curioase despre expediţia în 21 de ţări!

Opel Insignia Country Tourer a înregistrat un consum mediu de 6.7l/100km!

26.08.2015

Enlarge

Astăzi am încercat a arunca o privire asupra expediţiei noastre prin prisma statisticilor! Deşi estimam iniţial o distanţă de aproximativ 12,700-13,000 km parcurşi în expediţie, traseul nostru de facto a ajuns să numere aproape 14,000 km.

 

Maşina noastră expediţională – Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI, cu 170 CP şi 400 Nm la activ, s-a dovedit a fi extrem de eficientă cu un indicator de 6,7l/100km, mai ales dacă luăm în considerare condiţiile extrem de dure prin care a rulat şi cele peste 20 de cicluri de răcire şi încălzire a motorului. Sistemul de climatizare a fost în funcţiune pe toată durata expediţiei.

 

Întreaga noastră expediţie a însemnat multe realimentări, deşi, din fericire, rezervorul maşinii era destul de mare, fiind capabil să stocheze 70 de litri de diesel în el. Totuşi, pe parcursul celor 14 mii kilometri parcurşi în expediţie, maşina noastră a consumat aproape 1t de diesel, în total!

 

Viteza medie reală din expediţie a fost de 78-80 km/h. Dat fiind faptul că în alte expediţii mai lejere media oscilează între 62 şi 70 km/h, cifra acestei expediţii certifică ritmul galopant la care a fost expusă maşina!

 

200km/h - nu e viteza maximă a maşinii, e doar viteza pe care echipajul nostru a atins-o la bordul acestei maşini. La o asemenea velocitate, cu 3 oameni la bord şi multe bagaje grele, Opel Insignia Country Tourer are o ţinută de drum exemplară!

 

188 ore de condus - mai corect ar fi să spunem ore de funcţionare a motorului, pentru că vreo 8-12 din ele au fost staţionare. Timp de 7 zile şi jumătate neîntrerupte din cele 21 am fost în maşină sau lângă ea, deplasându-ne, filmând-o sau fotografiind-o!

 

20 de nopţi nedormite sau aproape nedormite - da, din cele 21 de zile şi nopţi, doar într-una singură am reuşit să avem toţi 3 un somn „normal”, de vreo 7 ore – atunci când am rămas pentru 2 zile în Marrakech. În rest am avut parte de doar câte 3-4 ore de somn pe noapte.

 

175kg bagaje - cam atât de multe bagaje a fost nevoie să avem cu noi în această expediţie. Vreo 35 de kilograme din ele au însemnat instrumente şi unelte de rezervă, alte vreo 40-50 au însemnat echipamente foto şi tehnică de calcul, şi doar kilogramele rămase au fost constituite din haine şi obiecte de uz personal.

 

Maşina expediţională a avut şansa să treacă doar de 2 ori pe la o spălătorie. În Franţa am trecut pe la o spălătorie automată să mai curăţăm din sutele de mii de muşte care înnegriseră partea frontală a maşinii. A doua spălătorie a fost efectuată în tot în Franţa, dar deja pe drumul nostru de întoarcere, după ce am revenit din Africa.

 

O expediţie intercontinentală nu poate să nu însemne şi traversarea unor ape, iar noi am avut în calea noastră tocmai 5 curse cu feribotul. Una din Tallinn spre Helsinki, alta din Helsinki spre Stockholm, o a treia dinspre Danemarca spre Germania, iar alte două din Spania spre Maroc şi înapoi.

 

9ºC –cea mai joasă temperatură a fost înregistrată în ţările scandinave! În Finlanda, pe timp de noapte, am dat peste asemenea brize răcoroase.

 

44ºC – cea mai înaltă temperatură - desigur, asemenea cifre le-am întâlnit pe continentul african. În mijlocul nisipurilor din Sahara, temperatura oscila între 42 şi 44 grade şi, pe lângă vântul arid şi deshidratant, era oarecum suportabilă.

 

6 controale vamale - am stat foarte mult la vama moldo-română imediat după pornire, apoi la cea româno-maghiară. De acolo, următoarea vamă a fost la intrarea în Maroc, şi, după aproape o săptămână, la ieşire. În Elveţia, deşi vameşul ne-a sugerat să achiziţionăm vinieta imediat, nu am fost supuşi controlului vamal. Noi controale le-am trecut înapoi spre România, apoi spre Moldova. Ce-i drept, de fiecare dată controalele au fost scurte, numai la intrarea în Maroc cercetările vameşilor fiind ceva mai de durată.

 

2260m altitudine - l-am atins tot în Africa, în Maroc, pe traseul N9 din Marrakech spre Ouarzazate, pe pasul Tichka.

 

2106m altitudine pe continentul European - l-am atins în Elveţia, pe pasul Gottard. În acele locuri cu toţii am rămas fascinaţi de magnificul acelor peisaje.

 

Spre satisfacţia noastră, maşina expediţională nu a avut niciun rateu tehnic, nicio defecţiune, cât de mică! Aşa că despre Opel Insignia Country Tourer, dar şi în general despre modelele Opel din zilele noastre, putem spune tare şi răspicat: sunt cu adevărat fiabile!