O noapte maritimă şi un sprint scandinav pentru cei 3 aventurieri moldoveni!

6.5l/ 100km – este indicatorul de consum pe care îl păstrează Opel Insignia Country Tourer pe traseul Suedia –Danemarca-Germania.

11.07.2015

Enlarge

În seara acelei zile trebuia să ne îmbarcăm la bordul unui feribot pentru a naviga spre Suedia. După amiază ne-am încărcat toate lucrurile la bordul lui Opel Insignia Country Tourer şi am pornit spre ţărm. La ora 5 seara eram deja la bordul unui feribot imens – dar absolut imens! Avea 12 etaje plus o punte şi o cafenea la etajul 13, iar la etajul 7, pe centru, se înşira o adevărată stradă de shopping.

Astfel, am avut în sfârşit vreo 15 ore consecutive de ritm sedentar în această expediţie Am avut în sfârşit şansa unui somn mai lung în cabina noastră de la etajul 5. Iar dimineaţă ajungeam în portul din Stockholm.

Aici am avut parte de o surpriză frumoasă. Funcţionarii de la ambasada Moldovei în Suedia ne-au invitat să le facem o vizită. Am servit cu plăcere o cafea cu dumnealor, iar apoi aceştia au binevoit să ne conducă în centrul oraşului Stockholm. Capitala suedeză e un oraş compact, cu multe canale maritime care-l divizează, dar în acel timp te poţi orienta în spaţiu foarte uşor.

A urmat o cursă liniştită, dar continuă, cu o singură scurtă oprire pentru un prânz în viteză şi nişte provizii de cafea la bord. Kilometru după kilometru, Opel Insignia Country Tourer înghiţea distanţa enormă pe care o avea de parcurs, iar cifra medie de consum pe întreaga expediţie continua să rămână la valoarea de 6.5 litri/100 km.



Spre seară, ajungeam în Malmo, ultimul oraş suedez dinaintea podului Oresund, cel mai lung pod din Europa, care avea să ne conecteze cu Danemarca. Traversarea podului costă aproape 50 de euro, dar e cel mai rapid mod de a ajunge în Danemarca la bordul unei maşini. Odată ajunşi în Danemarca, am mers să explorăm centrul capitalei acestei ţări – Copenhaga. A fost destul de frig şi pe aici – doar 13 grade în mijlocul verii. Sărmanii danezi…

Ca să ajungem în Europa continentală, însă, trebuia să ajungem în Germania. Ne-am îndreptat spre sud, pe autostrăzile daneze. În regiunea Rodby, a venit timpul să ne îmbarcăm încă pe un feribot. De această dată preţul traversării a fost neaşteptat de mare – tocmai 96 de euro. Feribotul era mult mai mic şi nu prea oferea mari şanse de petrecere plăcută a timpului la bord.

Odată ajunşi pe pământul german, sprintul scandinav se sfârşise, dar nu şi cel de pe ziua de azi. Ne gândeam să ajungem în Bremen, la peste 200 km depărtare. Însă distanţa era deja prea istovitoare, aşa că am decis să căutăm un hotel mai apropiat, cu aplicaţia Booking Now de la Booking.com. Am găsit o opţiune ieftină, cu recepţie activă timp de 24 ore, la marginea oraşului Hamburg. Credem că a fost cel mai simplist hotel din toată expediţia, dar noi aveam nevoie, de fapt, de câte un pat, un duş, conexiune WiFi şi parcare. Am adormit buştean cu toţii.

Urmează lucruri mult mai rafinate pe continentul european în expediţia noastră, pentru că, pe parcursul următoarelor zile vom traversa întregul continent, îndreptându-ne spre strâmtoarea Gibraltar… Ştiţi voi pentru ce, avem provocări uriaşe înainte!

Sursa: www.piataauto.md