21 de zile, 21 de ţări, 3 bărbaţi: am ajuns în Estonia!

Opel Insignia Country Tourer s-a descurcat exemplar în condiţii de ploaie torenţială!

07.07.2015

Enlarge

De dimineaţă, după un mic dejun consistent la hotelul Kaunas din Kaunas (da, hotelul poartă numele oraşului), ne-am zis că ar fi frumos să mai explorăm un pic oraşul, mai ales că distanţa de 574 kilometri pe care o aveam a parcurge până în Tallinn părea o nimica toată pe lângă distanţele colosale din ziua anterioară.


S-a întâmplat să nimerim în Lituania tocmai în ziua lor naţională, acesta fiind şi motivul pentru ziua de odihnă şi oraşul pustiu. Am mers în unul din scuarurile centrale, pe străzile centrului vechi unde, surpriză, am dat peste o întrunire a unor proprietari de automobile de epocă.

 

Apoi am revenit la hotel pentru un prânz. Salată cezar, carne pregătită cu legume şi cartofi copţi, desert, cafea şi apă – toate la un preţ de 10 euro, într-un hotel de 4 stele. Am rămas extrem de satisfăcuţi de alegerea făcută de noi, mai ales că şi preţul camerelor a fost unul cât se poate de raţional.

A venit, însă, şi timpul să urcăm din nou la bordul lui Opel Insignia Country Tourer şi să înaintăm mai departe în expediţia noastră. Următoarea destinaţie e Tallinn, Estonia, oraş aflat la 574 km depărtare.

A fost un episod foarte solicitant de condus. Traseul spre Riga şi apoi spre Tallinn e în mare parte unul cu doar două benzi, iar în condiţiile unei ploi intense trebuie să ai privirea foarte pătrunzătoare în depărtare pentru a te asigura că ai liber la manevre. Am avut sute de depăşiri în condiţii de ploaie atât de intensă, încât priveam dublu la harta sistemului de navigare pentru a ne asigura că drum merge într-adevăr înainte şi dacă nu se văd faruri pe contrasens, atunci înseamnă că avem şanse mai mari să fie liber pentru o depăşire.

 

Totuşi, Opel Insignia Country Tourer s-a descurcat exemplar şi aici. Am simţit câteva tentative de început a unor acvaplanări, dar greutatea mai mare a maşinii o avantajează în asemenea condiţii, să fie mai fixată pe asfalt, mai sigură pe ea în asemenea condiţii extreme. Consumul mediu al maşinii expediţionale pe tot parcursul kilometrilor făcuţi până aici se menţine la 6.5 litri/100 km, dar maşina are parte de un galop intens de tot!

În acelaşi timp, pădurile care ne înconjurau traseul din ţările Baltice sunt extraordinar de frumoase.


Pe la 22:30 ajungeam în Tallinn, un oraş cu adevărat mare, dar şi foarte frumos.

 

Ah, da, uitasem să vă spunem – odată ajunşi la ţărmul Mării Baltice, astăzi vom lua un feribot şi vom „naviga” spre Finlanda! Pentru diseară avem planuri foarte mari acolo! Somnul nu face parte din ele! Staţi pe aproape, pentru că vă vom fascina pe parcursul serii şi nopţii!

 

Sursa: www.piataauto.md