Zi galopantă pentru cei 3 moldoveni aventurieri

„Antilopa” expediţională - Opel Insignia Country Tourer “a alergat” 1,100 km pe coasta spaniolă!

21.07.2015

Dimineaţă ne trezeam mai relaxaţi, în minunatul orăşel spaniol Nerja, de pe coasta mediteraneană a Spaniei. În seara de dinainte savurasem o cină plăcută pe malul mării, cu o viziune superbă, de la înălţime, a Mării Mediterane, o viziune botezată „balconul Europei”. Aveam programaţi, pentru ziua de ieri, 1,100 km pe coasta spaniolă! Ne doream să ajungem cât mai aproape de hotarul cu Franţa, iar orăşelul Girona părea a fi destinaţia perfectă.

În Nerja am plătit o parcare usturătoare pentru „antilopa” noastră – sau, altfel zis, maşina noastră expediţională, Opel Insignia Country Tourer. Parcarea ne-a costat 22,25 EUR pentru o noapte, dar maşina a stat, cel puţin, într-o parcare subterană supravegheată.

Era aproape ora 10, ora locală, când ieşeam din Nerja. Peste vreo două ore de condus, am poposit la o staţie de alimentare, pentru a face plinul maşinii şi a ne mai aproviziona. Afară, însă, era un năduf insuportabil, în această parte a Spaniei. Abia respiram, cu toţii, proaspăt ieşiţi din maşina confortabilă şi răcoroasă, cu o atmosferă menţinută de sistemul de climatizare.

Atunci când priveşti harta Europei şi a Spaniei în special, e greu să conştientizezi cât de lungă e distanţa coastei sudice spaniole, însă uite că din Nerja până în Girona sunt peste o mie de kilometri!

Pe la orele amiezii, ne-am zis să intrăm niţel prin Valencia şi Castello de la Plana, nişte oraşe frumoase de coastă. Am găsit aici de toate – şi străzi cu arhitectură frumoasă modernă, şi uliţe înguste cu edificii clasice, şi drumuri tradiţionale pe lângă nişte plantaţii de lămâi, şi o plajă mai simplă cu un drum de coastă.

După Castello de la Plana am făcut şi o schimbare de şoferi. Ce bună e funcţia de memorare a poziţiei scaunelor şi oglinzilor, cu care e dotată Insignia Country Tourer din expediţia noastră! Fiecare şofer urcă şi-şi apasă poziţia anterior memorată, iar scaunul şi oglinzile se deplasează automatizat în poziţia cea mai corectă pentru el!

Spre seară treceam şi pe lângă Barcelona. Într-un final, pe la vreo 10 seara, ajunsesem şi în Girona, unde ne cazasem la un hotel mai tehnic, mai bugetar, apropiat de autostrada A7, pe care ne deplasam.

Ne despart doar 60 de kilometri de hotarul cu Franţa, iar astăzi avem de parcurs o distanţă ceva mai mică, dar mult mai intrigantă! Vom lua cu asalt Coasta de Azur a Europei! Aşa că astăzi, cei 3 moldoveni aventurieri vor savura coasta de azur şi minunatele ei peisaje.