Noul OPC – cel mai puternic Astra din toate timpurile

Versiune ultra performantă a GTC Astra: motor pe benzină supraalimentat de 2 litri şi sistem de injecţie directă

10.11.2011

Noul OPC – cel mai puternic Astra din toate timpurile

Versiune ultra performantă a GTC Astra: motor pe benzină supraalimentat de 2 litri şi sistem de injecţie directă

  • Putere de 206 kW/280 cp şi viteză maximă de 250 km/h
  • Şasiu exclusivist de înaltă performanţă cu diferenţial autoblocabil şi sistem de frânare Brembo
  • Aspectul puternic al versiunii OPC exprimă pasiunea în formă pură şi sportivitate în interior

 

Rüsselsheim. Noul Opel GTC Astra dispune acum de o dinamică îmbunătăţită: fabulosul model coupé compact sportiv va veni în vara lui 2012 în varianta OPC (Opel Performance Center) de înaltă performanţă. Astra OPC este propulsat de un motor Turbo pe benzină, cu o cilindree de 2 litri şi sistem de injecţie directă. Valori de performanţă: putere de 206 kW/280 cp şi cuplu maxim de 400 Nm. Astra OPC poate atinge, astfel, o viteză maximă de 250 km/h, fiind cel mai rapid model Astra de până în prezent.

 

Întregul şasiu al autovehiculului sport este proiectat pentru a furniza putere fără compromisuri. Respectând cele mai nobile tradiţii OPC, autovehiculul a fost testat şi reglat pe porţiunea Nordschleife a circuitului Nürburgring, Germania, sub supravegherea ambasadorului mărcii Opel, Joachim (“Jockel”) Winkelhock. Modelul a fost special creat pentru a oferi o dinamică laterală îmbunătăţită şi o manevrabilitate optimă. Suspensia faţă avansată HiPerStrut (High Performance Strut) din dotarea modelului GTC Astra stă la baza acestor performanţe. Pe lângă suspensia HiPerStrut, versiunea OPC dispune de sistemul de control al şasiului FlexRide, complet adaptiv. Şasiul FlexRide permite şoferului să optimizeze caracteristicile amortizoarelor, viteza de reacţie a sistemului de direcţie şi a pedalei de acceleraţie prin simpla apăsare a butoanelor „Sport” şi „OPC”. Totuşi, funcţiile inovatoare ale modelului OPC nu se opresc aici. Autovehiculul a fost echipat cu un diferenţial autoblocabil pe puntea faţă, care îi asigură un plus de stabilitate şi de manevrabilitate; spre exemplu, autovehiculul dispune de o aderenţă sporită la ieşirea din curbă cu viteză mare – chiar şi pe carosabil ud. „Am proiectat un pachet ce va convinge şi cei mai experimentaţi şoferi sportivi – şi nu doar pe Nurburgring”, spune legenda motorsportului Winkelhock. Sistemul de frânare de înaltă performanţă fabricat de renumitul producător Brembo asigură o decelerare optimă şi o stabilitate maximă, chiar şi în situaţii critice.

 

Caroseria exclusivistă a modelului GTC Astra OPC exprimă pasiunea pură pentru putere şi viteză. Cu aspectul său sportiv, GTC Astra a reprezentat până în prezent expresia cea mai emoţională a limbajului de design al mărcii Opel, însă versiunea OPC îşi etalează puterea. Modelul OPC are acum un aer mai sportiv datorită unui set de bare de protecţie faţă şi spate sculptate special, pragurilor laterale, spoilerului de acoperiş aerodinamic şi celor două ţevi de eşapament cu formă trapezoidală. În interior, autovehiculul sport compact este echipat cu scaune performante, un volan sport OPC din piele şi instrumente speciale.

 

OPC: Performanţă şi pasiune pură

Opel Performance Center (OPC), responsabil pentru accentele sportive ale gamei de modele Opel încă din 1999, este un element esenţial pentru profilul mărcii. Acesta investeşte emoţii şi multă pasiune în aceste autovehicule cu un design uimitor, tehnologie de ultimă generaţie şi o dinamică de conducere extraordinară. Autovehiculele OPC sunt vârfuri de emoţie pentru gamele de modele respective.

 

Modelele OPC existente în prezent pe piaţă: modelul Corsa de 141 kW/192 cp (154 kW/210 cp în versiunea Nürburgring-Edition) şi Insignia OPC, disponibil în versiunea sedan cu 4 sau 5 uşi şi Sports Tourer. Motorul turbo V6 pe benzină de 2,8 litri (239 kW/325 cp) este cel mai puternic propulsor produs în serie din istoria Opel. În varianta „Unlimited”, Insignia OPC atinge o viteză maximă de 270 km/h, în funcţie de tipul de echipare şi transmisia utilizată.