Opel Mokka - Șasiul și trenul de rulare

RAFINAMENT MAXIM.

Cu modelul Opel Mokka poți beneficia de confortul unei limuzine și manevrabilitatea unui autovehicul sport. Combinația dintre dimensiunile compacte, dinamica avansată de conducere și tehnologia cu performanțe dovedite asigură o plăcere de a conduce excepțională.

Asigură întotdeauna controlul

Combinația dintre suspensia față McPherson cu posibilitate de dezactivare și suspensia spate cu bară de torsiune, caracteristică modelului Opel Mokka, funcționează în armonie perfectă cu servodirecția și toate programele de asistență pentru șofer, pentru a aduce rularea și manevrabilitatea la niveluri la care nu te-ai fi gândit niciodată, dar care îți vor face cu siguranță plăcere. Rezultatul este un sentiment de control care face ca orice călătorie să fie plăcută.


Enlarge

Tracțiune integrală la cerere

Sistemul inteligent de tracțiune integrală cu activare la cerere este disponibil opțional împreună cu motoarele 1.4 Turbo şi 1.6 CDTI. Sistemul este alcătuit din priza de putere (PTU) la nivelul transmisiei, arborele de transmisie pe puntea spate, Modulul de tractiune spate (RDM) și Dispozitivul de transfer al cuplului (TTD). În situațiile în care este necesar, dispozitivul de transfer al cuplului poate transmite până la 50% din cuplul disponibil către puntea spate, controlată de Modulul de control conducere spate (RDCM), care este integrat complet în toate sistemele de control dinamic, cum ar fi ABS și ESP®Plus. Dispozitivul de transfer al cuplului are ambreiaje electromagnetice care transmit în mod continuu modificările raportului de cuplu între puntea față și puntea spate, de la 100/0 la 50/50, în timp real, în funcție de starea autovehiculului și condițiile de drum.

 

În condiții de conducere normală, puterea este transmisă către roțile din față doar din considerente de economie. Un cuplu suplimentar transmis către roțile din spate asigură, ori de câte ori este necesar, tracțiune și stabilitate maxime.


Enlarge

Putere conform nevoilor tale

Modelul Opel Mokka oferă motoare avansate pe benzină şi diesel, toate având certificare Euro 6. Dacă preferi autovehiculele pe benzină, opțiunile disponibile sunt motorul 1.6 ECOTEC® de 85 kW (115 cp) și unitatea de propulsie 1.4 Turbo de 103 kW (140 cp). În afară de motorul diesel economic 1.6 CDTI de 81 kW (110 cp), este disponibilă, de asemenea, o variantă diesel rafinată, motorul 1.6 CDTI de 100 kW (136 cp) care asigură un cuplu util și impresionant de 320 Nm. Indiferent de opțiunea ta, reacțiile rapide îmbinate cu economiile realizate zilnic constituie o combinație câștigătoare pentru călătoriile tale.

 

Marea noutate este reprezentată de sistemul de transmisie. Pentru motoarele 1.6 CDTI și 1.4 Turbo este disponibilă o nouă cutie de viteze automată cu 6 trepte, de generația a treia. Această unitate extrem de eficientă, cu schimbare lină a treptelor de viteză și cu greutate redusă recunoaște în mod activ stilurile de conducere ale șoferilor și se adaptează la acestea, sesizând momentele în care este dorită o accelerare sau o economie maximă.


Enlarge

Enlarge Sistemul Start/Stop economisește carburant

Sistemul Start/Stop reduce consumul de carburant, în special în traficul urban. Motorul se oprește atunci când autovehiculul staționează cu transmisia în poziția neutră și apoi pornește instantaneu imediat ce pedala de ambreiaj este apăsată din nou. Sistemul poate fi activat/dezactivat prin intermediul unui buton de pe panoul de instrumente. Atunci când sistemul este activ și motorul s-a oprit, acul tahometrului se deplasează în poziția „AUTOSTOP” pentru a semnaliza că motorul este pregătit să pornească automat. Sistemul Start/Stop utilizează un generator avansat, un demaror și o baterie specială.


Controlează consumul de carburant

Sistemul de asistență la conducere ecoFLEX îți arată exact când să schimbi treapta de viteză pentru un consum minim de carburant, dar oferă multe altele. În plus, îți arată care echipamente utilizează cea mai mare cantitate de energie electrică, împreună cu istoricul consumului de carburant pentru ultimii 50 de kilometri parcurși. În acest scop, acesta dispune de trei submeniuri afișate pe ecranul central, între instrumente.

 

Indice Eco și afișaj pentru comutarea într-o treaptă de viteză superioară

Graficul din partea stângă prezintă nivelul curent de economisire. Nivelul maxim de economisire este atins atunci când toate panourile verticale sunt aprinse. Săgeata arată când trebuie să schimbi într-o treaptă de viteză superioară pentru a înregistra un nivel maxim de economisire.

 

Consum suplimentar de energie electrică

Arată consumul suplimentar înregistrat de sistemele electrice activate în prezent. De asemenea, afișează nivelul mediu de economisire.

 

Statistici referitoare la consumul de carburant

Eficiența stilului de conducere adoptat pe ultimii 50 de kilometri este prezentată în segmente de câte 5 km fiecare. Cu cât nivelul elementelor grafice este mai ridicat, cu atât consumul este mai mare, astfel îți poți evalua eficiența în timpul conducerii.


1:

Consum de carburant, urban 8,9–4,7, extraurban 5,9–3,8, mixt 7,0–4,1 l/100 km; emisii de CO2 în regim mixt 160–109 g/km.

 

În conformitate cu regulamentele R (CE) nr. 715/2007 şi R (CE) nr. 692/2008 (în versiunile în vigoare).